Mester Grønn kåret til Årets kundesenter 2024
For andre året på rad tok Mester Grønn storeslem under kåringen av Kundeserviceprisen 2024, og vant hele 4 priser; Årets Kundesenter, Best på chat, Best på e-post og Best på kundeservice i kategorien produkt.
Tirsdag 14. mai gjentok vi fjorårets suksess og mottok den gjeve Kundeserviceprisen 2024. Kundeserviceprisen deles ut hvert år, og det er tredje gang Mester Grønn går av med hovedseieren og vi kan kalle oss Norges beste kundesenter. I tillegg gikk vi til topps i 3 andre kategorier; Best på chat, Best på e-post og Best på kundeservice i kategorien produkt.
Mester Grønn gikk helt til topps i kåringen i hard konkurranse med store selskaper som Scandic, Vinmonopolet, Godtlevert og Norsk Tipping.
Mester Grønn vant hele fire priser; Årets Kundesenter, Best på chat, Best på e-post og Best på kundeservice i kategorien produkt.
Fantastisk lagseier
-Vi er utrolig stolte av den jobben som gjøres på kundesenteret og hva de leverer hver eneste dag, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.
-Det at vi har kundesenteret i eget hus gir en nærhet til produkter og mennesker som skaper trygghet for våre kunder. På telefon, epost og chat møter vi mennesker i alle livets faser, da er kunnskap og forståelse helt avgjørende. Med en ledelse som er langt over middels interessert i å levere gode kundeopplevelser smitter det over på hele teamet og skaper suksess, avslutter Ølstad.
-Vi er utrolig stolte av den jobben som gjøres på kundesenteret og hva de leverer hver eneste dag, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.
Fakta om testene
Kundesenterne blir undersøkt og målt av observatører, uten at de selv har kjennskap til det, såkalte mystery shoppers. Hvert kundesenter blir kontaktet 30 ganger hvor observatørene gjennomfører rollespill fordelt på telefon, chat og e-post. Hver kundebehandler blir vurdert på svar- og ventetid, mottak og velkomst og totalinntrykk. Hvert spørsmål får en poengscore basert på svaralternativene, og det hele oppsummeres i en prosentbasert totalscore.
Å delta i denne konkurransen gir muligheten til å få innsikt om spesielt kundeopplevelsen, dette kan brukes til å trene og utvikle prestasjonene hos kundebehandlerne. Undersøkelsene gjennomføres av analyseselskapet SeeYou, og har blitt delt ut hvert år siden 2006.
På kundesenteret vårt kan du bestille blomster og få nyttige tips og råd om hvordan lykkes med blomster og planter.